Wednesday, September 9, 2009

不要让国阵控制历史和舆论,了解事实情况,推翻国阵!




不要让国阵控制历史和舆论,推翻神话,全面改革,全面觉醒!!!!!!!!!

MITOS PERTAMA第一个谎言:

Hari Malaysia bukan pada 31 Ogos tetapi 16 September. 马来西亚日是8月31日而非9月16日

BOHONG. Sabah ,Serawak, Singapura dan Pesekutuan Tanah Melayu menjadi PersekutuanMalaysia pada 16 September 1963. Singapura meninggalkan Malaysia pada9 Ogos 1965. Tidak percaya sila tanya orang Sabah dan Serawak.

骗人!马来西亚日是9月16日!问沙巴人,砂拉越人可以证明!
我们应该庆祝916才对,不是8月31日!


MITOS KE DUA第二个谎言:

Merdeka dimulakan oleh United Malays National Organisation. BOHONG. Parti yang awal memperjuangan dan melaugkan slogan MERDEKA ialah Kesatuan Melayu Muda di tubuh pada 1938. United Malays NationalOrganisation belum wujud lagi. Apabila wujud slogan United Malays National Organisation ialah HIDUP MELAYU dan bukan MERDEKA !

巫统开始争取独立? 错,那是谎言!MERDEKA的口号是由Kesatuan Melayu Muda 巫裔青年协会于1938年首先喊出.巫统真的在争取独立上是很少出力,真的功劳很小,因为它的口号是:巫人万岁HIDUP MELAYU!

事实上独立前,TUNKU 鸭都拉曼不敢讲MERDEKA,可以参考由UKM大学出版,DR JOMO编辑的PUTERI KASTRIA(讲第一任回教党女国会议员也是巫统柔佛妇女组负责人的生平事迹,里面也提到TUNKU及联盟(国阵的前身)对回教党第一任主席的陷害,指责他是共产党,文中反驳这是陷害及不公平!!!所以今天回教党才叫巫统才是真的共产党!!!既然巫统陷害回教党,那么,TOK GURU指责巫统才是共产党是合理的指责!!!难道只有你可以讲,他人要做哑吧,要哑口无言!!!笑话!!)

MITOS KE TIGA第三个谎言 :

Kemerdekaan didapati tanpa tumpah darah. BOHONG. Parti Komunis Malaya, Angkatan Pemuda Insap, Anakatan Wanita Sedar, Hisbul Musliman, Peta, Malayan Democtaric Union, KMM dan ribuan warga telah bangun mengangkat senjata – pada mulanya melawan Jepun – kemudian melawan British. Tanpa angkat senjata British tidak akan undur.

争取独立没有流血?错,许多大马人流血,付出生命为独立,只有巫统,马华,国大党没有!

千万的大马人流血,争取独立付出庞大的代价,功劳由巫统领完!!!Parti Komunis Malaya, Angkatan Pemuda Insap, Anakatan Wanita Sedar, Hisbul Musliman, Peta, Malayan Democtaric Union, KMM 等等,还有百,千万人的牺牲!他们都为大马的独立付出生命,家庭,和种种的代价!!!他们是为国捐躯的好儿女,好公民!!!历史难道可以被抹杀?????

MITOS KE EMPAT第四个谎言 :

Lagu Negara-Ku dikatakan lagu kebangsaan kita. BOHONG. Lagi ini bukan ciptaan warga Tanah Melayu. Peciptanya orang Peranchis bernama Pierre Jean de Beranger (1780-1857) Nama asal ialah Memula Moon. Bertukar menjadi Terang Bulan. Di zaman Konfrontasi - Radio Repuklik Indonesia memainkan lagu ini untuk mengejek Tunku yang dianggap budak suruhan British. Dari Terang Bulan menjadi Negara-ku.

国歌是抄人的,是事实!
无法否认的事实,我们唱抄自他人的国歌!邻国人笑到脱牙!

MITOS KE LIMA 第五个谎言:

Bendera Jalur Gemilang – namanya baru 5 tahun. Ini adalah tiruan bulatbulat dari bendera Amerika Syarikat yang bernama Star Spangled–Banner, Stars and Stripes dan Old Glory. Nama jalur gemilang pun diciplak dari nama bendera Amerika. Buktinya lihat Jalur Gemilang tidak
ada motif Nusantara/Melayu – warna merah dan puteh adalah motif Nusantara - merah darah rakyat - puteh hati rakyat.Motif Nusantara ini wujud dalam bendera Singapura dan Indonesia.

国旗更不用说是抄自美国,可惜毫无 AMERICAN SPIRIT美国精神,只有极端的丢牛头,恐吓他族,破坏各族的关系--这一点国阵一流,因为有东厂和西厂撑腰,无法无天到可以为所欲为了!!!!

MITOS KE ENAM 第六个谎言:

Wujud perpaduan Melayu. BOHONG. Tidak ada perpaduan Melayu. Tidak pernah terjadi perpadun Melayu semenjak konsep Melayu itu wujud. Tidak mungkin adanya perpaduan Melayu seperti mustahilnya lahir perpaduan China, perpaduan Arab, perpaduan Itali , perpaduan India.

有巫人大团结?没有!那是骗人的!谎言!
就像那里有华人,印人大团结一样,中国人,台湾人鸟到翻...打到乱!

Mito perpaduan Melayu bergerak dengan menakut-nakutkan orang Melayu dari di’telan’ oleh China dan India. Apabila Melayu jadi takut maka akan datang pembantu. Seperti mitos pokok ada hantu. Orang kampong takut pada hantu lalu memanggil bomoh untuk menghalau hantu. Ini cara klasik mitos bergerak. Takut-takut orang ramai. Apabila orang ramai takut maka mereka akan mencari perlindungan. Maka muncul United Malays National Organisation menjadi perlindung walhal yang menimbulkan kerena gerombolan ini.

MITOS KE TUJUH第七个谎言:

Malaysia negara unik. BOHONG. Mitos ini disebarkan untuk membodohkan rakyat negara ini yang malas membaca dan hanya suka mendengar. Mitos ini bertujun untuk menunjukkan hanya gerombolan United Malays National Organisation sahaja yang dapat memerintah kerana Malaysia unik.

大马是独特的国家.骗人!那是欺骗人民,玩弄人民的手法!

不要相信只有巫统可以统治这个国家,就如2020年宏愿WAWASAN 2020也是骗人民!!!今天你看到什么?那个宏愿讲到天花龙凤,当年讲到多伟大,今天没有了,又欺骗了人民!!!!原来很多计划都是骗人民,愚民政策!!国阵专门实行愚民政策!!!

Hakikatnya Malaysia tidak unik – bukan Malaysia sahaja dalam dunia ini yang berbilang kaum , yang berbilang bahasa, pelbagai agama dan budaya. Tidak ada negara yang monoliti dalam dunia ini – semua ada kepelbagian. Setiap negara dalam dunia ini ada kepelbagaian.

不要相信那些说大马多独特的谎言!全世界有太多的国家是多元种族,多元文化的....邻国就比我们的种族复杂,中国更是多元种族,多元文化,印度也很多元到出汁.....我们是小儿科,不要往脸上贴金,说我国最特别!幼稚无知!所以大马人要多旅行,KAMPUNG人要送他们去外国看看,国阵最希望大马人不要出国,只有他们的子女,他们的KUNCU亲信可以多出国,他们的孩子们可到外国读书,不信你看那些巫统领袖的背景,都出国为荣!!!!!!国阵领袖的孩子们都爱出国啊!!!!

TEKNOLOGI MEMEECAHKAN MITOS

Lihatlah betapa teknologi dan ilmu pengetahuan telah memecahkan mitos-mitos ini. Betapa internet telah membolehkan kita bersama-sama mencari fakta dan menilai dokumen sejarah.

Kalau dulu kita tidak tahu asal usul lagu Negara-ku – hari ini gambar dan riwayat hidup pembuat lagi ini kita kenali. Kalau dulu ada yang menerima mitos tentang kemedekaan dicapai tanpa tumpah darah. Hari ini mitos ini telah terbarai pecah. Dokument-dokumen sejarah semuanya boleh kita baca melaui internet.

Kemajuan manusia akan terus memecahkan mitos mitos yang lapuk dan berkarat ini. Teknoloji akan membebaskan manusia dari di perangkap dan di belenggu oleh mitos-mitos. Tanpa mitos manusia akan jadi berani. Insan yang berani bebas adalah insan yang berfikir. Manusia yang berfikir tidak akan tunduk kepada sesipa kecuali fikrahnya yang rasional.

现代工业科技发展,已经把事实摆在眼前,马来人已经觉醒!上述文章是来自马来社会!!!

华社也应该觉醒,不要相信国阵,更不要相信马华,民政,人联的谎言!!!!!

推翻国阵,心安理得,万事大吉!

(马来人都觉醒了,华人千万不要在睡觉呀!!!!越怕死就越快死!越不敢出声,就越被欺负,失去的更多!!!)

CHEGUBARD
http://angahsik.blogspot.com/