Thursday, May 21, 2009

Salute to a parent rather FREE SOULS than free Beloved Kid!



声称儿子遭逮捕后曾被警官索贿
柏特拉真情告白:我须大义灭亲


2009年5月21日 傍晚6点41分报道

眼见亲生儿子在庭上承认犯下4宗刑事偷窃罪,《今日马来西亚》网站主编拉惹柏特拉今日偕同妻子玛丽娜(左图),向全体马来西亚人做出由衷道歉。


拉惹柏特拉在他最新的贴文中指出,这名被控偷窃摩哆与爆窃等罪名的拉惹阿兹曼(Raja Azman Raja Petra),其实是他的次子,不过已经在18年前与家人脱离关系。

次子离家出走招惹许多麻烦


“自从离家出走后,他惹上不少麻烦,这就是生活在吉隆坡街头,睡在后巷的结果。他那刺猬式的街头生活最终让他成了今天的他。”

“我的妻子对我们的孽子清楚表明,若他背弃家人,自甘堕落,那就是他咎由自取,怨不得人。这里无关罪行大小,犯罪就是犯罪。”

“我们已经警告过他,他只能自行解决自行招惹的麻烦,别期望他所抛弃的家人会维护他。他必须对他自己的行为负责。”


经常为网上贴文作翻译注解的中文部落客西西留,也已在部落格上转贴并翻译柏特拉的这篇“真情告白”。


强调不能表里不一贿赂警方


柏特拉声称,在几个月前,他俩夫妻曾接获一名警官的电话,向他们暗示索贿,不过却遭他们拒绝。


“我们被(警官)告知说,这是个小麻烦,可以很容易地就解决的。”


不过,柏特拉却强调,既然他大打旗帜要反对贪腐滥权,又怎能为了掩饰孩子的罪名而贿赂警官呢?


“当然,也许不会有人知道这件事,只要我给了钱,这件事就被深埋起来,没人知道了。但我知道,我的妻子知道,我的家人知 道,被贿赂的警官也知道。”


“若我表里不一,我还能大声评击这个国家所面对的危害吗?”


柏特拉表示,在他挂断该通电话后,已深知拒绝妥协的后果将会很糟,孩子既会坐牢,而家族也会蒙羞。


他还说,在他挂上电话那刻,“我可以清楚看到我妻子心中的痛。”


若不能言行一致便不能改革


无论如何,他指出,他必须做出这项“最艰难的抉择”,“若我不能心口如一,我还能继续做我在做的事情吗?”


“我再也没有道德去谈什么改革和更好的马来西亚了。”


“我和(妻子)玛丽娜为我们的儿子的作为向国民道歉。身为父母,我和玛丽娜都责无旁贷。”

XXXXXXXXXXXXXXX

On behalf of all Malaysians, we wish to salute what a real parent has done for his kid, it is a legacy of parentship.


You taught us what a parent shall do, and we palced on record of highest salutation on you--A REAL MALAYSIAN, A REAL ROYALMAN!
If you bribed the uniformed man--police, then you will ashamed all.


We salute you--Legacy of A Real Parent, A Noble Example, A Real Hero!
It was a very noble gesture on the part of a parent who upholds justice and impartiality, reminds and teaches all of us not to surrender to criminal acts.


We salute you, we all proud of you, I like many stay and live in Selangor, in kajang, in every corner of this nation to salute to a real parent for his courage, faith, sincerity, piety(iman) and honest to justice and just values.

We salute you! We respect you! You are a great GURU! You make all Malaysians Proud! You make all Selangorians, even prouder!

Genuine, real salitation from hearts of Malaysians!--A Noble Example!!!You are not only a good parent, a good citizen, a goon royalman, a real justice upholder and shall be a good example of all-- a realman with real heart to care for all regardless of races , languages, status, ranks.....all, from Bangsawan to citizens, to say thanks for your very noble gesture, for showing all how to face justice, how to encounter bribe, how to rescue oneself when your soul may be shackled--limits your freedom of speeches, your freedom to expressing views. But you struggle to "free souls" than "free your kid--a son"!

It is your courage , fearlessness of "free souls" even your beloved kid will be punished and put in a cell but you never bow to BLACK POWER, bow to criminal acts, nothing than that, this very noble acts that deserve all malaysians to salute to you!!!

No comments:

Post a Comment