Saturday, December 31, 2011

看吧,看吧,那些沉默的大多数,如果你们还不把自己的不满大声说出来,你们就像这些沉默的非政府组织一样,被巫统轮奸了。

Thursday, December 29, 2011

巫青公开承认:我们是流氓!


一直以来,我们以各种侮辱性的字眼辱骂巫统,虽然那些侮辱性的字眼差不多就是那些被我们骂的人的同义词,但被人骂的人当然不会承认。今天,我们终于见证了有史以来最诚实的巫统党员——那就是槟城的巫青团!因为他们说:“要知道,你不要跟我们耍流氓,你要(耍流氓)的话,我们也是流氓。”

多么自豪,多么大义凌然!今天,他们重新诠释了“流氓”这个职业的代表价值——身为流氓,是一件多么值得光荣的事情啊!下次我们在街上遇到流氓骚扰的话,就这么对他们说吧:“你不要跟我们耍流氓,你要(耍流氓)的话,我也是流氓!”那些小混混要么吓得屁滚尿流,要么他乡遇故知地牵着你的手话家常兼请你吃饭看戏宵夜直落,多么豪迈的一句话!

此外,经过很久之前的星洲女记者被内安法令“保护”的案件之后,我们今天也重新认识了“照顾”这个词的意思。原来“nampak Adam, ambil dia dulu”这句话的意思,并不是要抓住他,而是要“照顾”他、“疼爱”他,巫青团实在是把我们华人“打是疼、骂是爱”这句话发挥得淋漓尽致。下次,如果诸君有时外出,要求邻居代为看顾孩子时,如果邻居说:“你放心,我会好好照顾你的孩子。”那你要小心了,最好还是把孩子带在身边吧,难保邻居会如何“照顾”你的孩子。

词汇有分成“褒义词”、“贬义词”和“中性词”三种情感色彩。以往的我在教导学生时,对这个词汇情感色彩总是轻描淡写地带过,因为这个单元实在是太容易了,但是,经过了我国那些以流氓自居并感到光荣的政棍颠倒之后,看来这个单元我还是直接跳过不教的好,因为我实在是不太能肯定某些词汇的情感色彩了。

Posted by 天妃 at 1:48 PM 2 comments
Labels: 议事厅
Monday, December 26, 2011

强奸民意的巫统淫贼


Majoriti NGO sokong UMNO, Barisan Nasional
KUALA LUMPUR 26 Dis. - Majoriti pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negara ini memberi sokongan padu kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN) untuk terus mentadbir negara.
Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, menerusi satu kajian yang dilakukan oleh parti tersebut, majoriti daripada ribuan NGO di negara ini menyatakan sokongan kepada UMNO dan mahukan BN terus menerajui negara.
Bagaimanapun, katanya, kebanyakkan NGO tersebut tidak lantang bersuara sehingga menyebabkan rakyat beranggapan bahawa UMNO serta BN kehilangan sokongan daripada pertubuhan berkenaan yang merupakan antara senjata penting kepada sesebuah parti politik.
"Sepanjang tahun ini, saya telah bertemu dengan pelbagai NGO untuk berbincang mengenai negara dan kesinambungan pentadbiran UMNO serta BN.
"Mereka ini (NGO) menyokong kita (UMNO) tetapi mereka tidak lantang bersuara apabila timbul sesuatu isu membabitkan parti. Ini berbeza dengan NGO pembangkang yang lebih lantang bersuara walaupun jumlahnya sangat sedikit.
"Bagaimanapun, ia bukanlah masalah besar kerana inilah yang dinamakan silent majority, mereka mungkin tidak lantang bersuara tetapi mereka tetap menyokong UMNO serta BN. Ini yang kita mahukan," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan sidang muafakat 1Malaysia bersama 15 NGO di sini hari ini.
Hadir sama Pengerusi Ayahanda Malaysia, Halim Ali.
Dalam pada itu, berhubung kemelut dalaman parti pembangkang membabitkan Pas dan DAP, Ahmad menyifatkannya sebagai bukti kepada kegagalan pembangkang menguruskan parti sendiri serta tidak layak mentadbir negara.
"DAP tetap dengan pendirian mereka mahu menjadikan Malaysia sebagai negara sekular yang bertentangan dengan matlamat serta perjuangan Pas, Parti Keadilan Rakyat (PKR) pula adalah parti paling teruk dalam sejarah negara apabila banyak ahli asalnya telah berpaling daripada perjuangan.
"Kalau parti sendiri tidak dapat diuruskan dengan betul, sesama pemimpin bertelagah, bagaimana mahu mentadbir negara," ujarnya.

看吧,看吧,那些沉默的大多数,如果你们还不把自己的不满大声说出来,你们就像这些沉默的非政府组织一样,被巫统轮奸了。

巫统说了,根据他们也不知是上门调查还是上门威胁后的报告,马来西亚上千个非政府组织,都相信且支持国阵继续领导国家,虽然这些组织没有公开发表支持国阵的声明,但他们都是“沉默的大多数”,他们的心在暗地里是向着国阵的,这就够了。


领导国家的政府若是得民心,人民岂会羞于支持?就连金正日这样的独裁领袖都有一大众人民为他哭丧,也只有国阵这么厚颜无耻,才会把这“沉默的大多数”的沉默强抢过来,当作是对自己的支持。


对于我们这些公开表示对国阵不爽的人民来说,我们是逃过被强暴的耻辱了;对于那些还没表明立场,以“沉默的大多数”自居甚至自傲的人民来说,你们,是很享受这样的被奸经历呢,还是应该站出来,为自己的清白捍卫一下啊?

http://siewki86.blogspot.com/