Wednesday, July 6, 2011

Tahukah anda, umno terdiri dari mereka yang tiada idea, bendera umno diciplak dari bendera PKMM yang ditubuhkan lebih awal dari umno ia itu pada 17 Oktober 1945, penubuhan umno hanyalah kerana menurut arahan dari British--umno adalah parti kaki angkat imperialisme british yang paling jijik, maksiat dan hodoh

Kami Benci Saiful Bukhari!
‎[ KEMASKINI ]



Tahukah anda, umno terdiri dari mereka yang tiada idea, bendera umno diciplak dari bendera PKMM yang ditubuhkan lebih awal dari umno ia itu pada 17 Oktober 1945, penubuhan umno hanyalah kerana menurut arahan dari British, sedangkan penubuhan PKMM adalah dari nadi suara rakyat yang menuntut kemerdekaan. Seruan PKMM ialah "MERDEKA" manakala seruan Umno "HIDUP MELAYU"

Hari ini umno ulangi semula sejarah silam, cuba menutup suara rakyat, apakah rakyat negara ini akan ditipu sekali lagi oleh agen British ini? - Apek

Oleh kerana masih ada yang menganggap bendera ini adalah bendera Indonesia, ingin dijelaskan bahawa bendera merah putih itu diberikan nama "Sang Saka Merah Putih" yang mewakili bangsa di nusantara, kerajaan Majapahit menggunakan bendera ini, kemudian apabila kerajaan Majapahit lenyap, diganti pula oleh kerajaan Mataram yang juga menggunakan bendera merah putih. Dalam peperangan jawa Pangeran Diponegoro menggunakan bendera ini didalam menentang Belanda. Kerajaan Melaka juga menggunakan bendera yang sama. Akhirnya, bendera ini digunakan oleh Indonesia, meskipun ia telah digunakan oleh Indonesia nadi perjuangan rakyat masih mengalir kerana setiap saat kita dijemput untuk memerdekakan diri dan bangsa kita dari penghambaan dan penindasan penguasa yang zalim.

Makna merah putih ini ialah Merah itu darah, dan putih itu suci, apabila kesucian hendak dilenyapkan maka darahlah yang akan tertumpah.

http://www.facebook.com/Kamibencisaifulbukhari